Co przeszkadza w wykorzystywaniu destruktu asfaltowego na większą skalę?

włącz . Opublikowano w Eksperci w ViaExpert

Dr inż. Igor Ruttmar, Prezes Zarządu TPA Instytut Badań Technicznych Sp. z o.o.

Każdego roku powstaje w Polsce ok. 4 mln. ton destruktu asfaltowego. Najczęściej znajduje on zastosowanie przy budowie dróg – np. do utwardzania poboczy lub do podbudów. Tymczasem przetworzony destrukt asfaltowy, w formie granulatu, staje się cennym materiałem do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych (MMA). W wielu krajach świata, technologie jego wykorzystywania są cały czas udoskonalane.

Co przeszkadza, by w naszym kraju destrukt asfaltowy wykorzystywany był na większą skalę?

Odpowiedzi na to m.in. pytanie poszukiwano podczas seminarium pt. „Destrukt asfaltowy - bogactwo niewykorzystane”, które zorganizowało Wydawnictwo Inframedia. Partnerem wydarzenia był TPA Instytut Badań Technicznych Sp. z o.o. Uczestnicy seminarium odwiedzili laboratoria TPA w Pruszkowie, gdzie zapoznali się z badaniami mieszanek mineralno - asfaltowych z udziałem granulatu asfaltowego. Odwiedzili także Wytwórnię Mas Bitumicznych STRABAG Sp. z o.o.

O korzyściach, jakie daje wykorzystywanie przetworzonego w granulat destruktu asfaltowego do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych oraz o tym dlaczego destrukt wciąż pozostaje „bogactwem niewykorzystanym” rozmawiamy z dr inż. Igorem Ruttmarem, Prezesem Zarządu TPA Instytut Badań Technicznych Sp. z o.o.
Anna Rogalińska w rozmowie z dr inż. Igorem Ruttmarem

KameraViaexpert_long_1

Przygotowała: Anna Rogalińska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Seminarium "Destrukt asfaltowy - bogactwo niewykorzystane"


Zdjęcia: ViaExpert